pirmadienis, gruodžio 12, 2005
Pirmasis nepriklausomos Lietuvos radijo bangomis valdomų automodelių čempionatas 2005/2006
- Sport (profesionalų)
- Hobby (pradedančiųjų)
Abiems klasėms bus vedamos atskiros įskaitos, skirtingų klasių lenktyninkai tiek kvalifikacijų, tiek finalų metu važiuos atskirose grupėse.
Kiekvienas vairuotojas viso čempionato metu gali dalyvauti tik vienoje klasėje.
Tuo pačiu modeliu skirtingi vairuotojai gali lenktyniauti tik skirtingose klasėse.
Trasa
Kiliminė danga (2 metrų pločio) padengta ant slidžių medinių grindų. Posūkių kampai pažymėti lėkštėmis.
Modelių aptarnavimo zonoje bus atvesta elektos įtampa, tačiau pageidautina kiekvienam turėti prailgintuvą.
Varžybų metu visose klasėse bus naudojama AMB 20 laiko matavimo įranga.
Varžybų procedūra
Kiekvienos grupės važiavimas vyksta kas valandą.
Vieno važiavimo trukmė – 5 minutės. Po važiavimo modelis paliekamas teisėjams technei apžiūrai.
Prieš kiekvieną važiavimą sutikrinama ar nėra valdymo aparatūros trukdžių. Esant trukdžiams kanalą turi pasikeisti žemesnę startinę poziciją užimantis dalyvis.
Kvalifikacijos
Visi lenktyninikai važiuos 3 kvalifikacinius važiavimus. Pirmosios kvalifikacijos metu startinės pozicijos parenkamos atsitiktine tvarka. Sekančių važiavimų metu – pagal prieš tai buvusios kvalifikacijos rezultatus. Kvalifikacijų metu važiuojama grupėse ne didesnėse nei 4 dalyviai. Kvalifikaciniuose važiavimuose modeliai startuoja su 3sek. Intervalais
Finalai
Lenktyninkų reitingai kiekvienos grupės finaliniams važiavimams sudaromi iš visų kvalifikacinių važiavimų atrinkus vieną geriausią rezultatą (ratų skaičius + finišo laikas).
Finalinių važiavimų startui modeliai rikiuojami F1 gardelės tvarka pagal kvalifikacijoje užimtas pozicijas. Visi modeliai startuoja vienu metu.
Dalyviai pagal kvalifikacijos rezultatus užėmę 1-6 vietas važiuoja A finale, 7-12 – B finale ir t.t. Viso bus po tris (3) A finalų važiavimus iš kurių du geriausi kiekvieno lenktyninko rezultatai bus įskaitiniai. Kitų (B, C ir t.t.) finalų važiavimų bus po du (2) iš kurių abu važiavimai bus įskaitiniai.
Etapo nugalėtojai nustatomi sudėjus finaluose užimtų vietų numerius. Lenktyninkas surinkęs mažiausią sumą užima pirmą vietą, daugiau antrą ir t.t. Surinkus vienodą balų skaičių aukštesnę poziciją užima tas sportininkas, kuris geriausio važiavimo rezultate užėmė aukštesnę vietą. Jeigu ir šiuo atveju rezultatai sutampa, tuomet yra sprendžiama pagal geriausio finalinio važiavimo rezultatą (ratų skaičius + finišo laikas).
Maršalavimas
Po savo važiavimo dalyvis privalo užimti poziciją trasoje kito važiavimo maršalavimui. Vykstant važiavimui maršalas privalo savo trasos sektoriuje palaikyti tvarką (apsivertusius ar iš trasos išlėkusius modelius atstatyti, pašalinti smulkius važiuojančių modelių defektus (pvz sulinkęs ir trukdantis važiuoti kėbulas ar pan.). Atlikdamas maršalo pareigas dalyvis turi stengtis netrukdyti važiuoti kitiems modeliams. Dalyviui neatliekant maršalavimo jo geriausias rezultatas gali būti diskvalifikuotas.
Baudos ir sankcijos
Jei po betkurio kvalifikacinio ar finalinio važiavimo paaiškėja, kad modelis neatitinka techninių reikalavimų, lenktynininko rezultatai yra anuliuojami.
Jei kvalifikacijos ar lenktynių metu modelis kerta trasą neleistinoje vietoje, neapvažiuoja privalomų trasos markerių, jis privalo sustoti ir laukti, kol maršalas atstatys modelį į vietą, kurioje įvyko neleistinas trasos kirtimas, arba pats sugrįžti ir tik tuomet važiuoti toliau. To nepadarius, už kiekvieną neleistiną trasos kirtimą neužskaičiuojamas vienas ratas.
Protestai
Protestai pateikiami ne vėliau kaip 15 minučių po važiavimo rezultatų paskelbimo. Protestai pateikiami raštu su 30 litų užstatu. Protestą patenkinus užstatas grąžinamas.
Registacija
Registracijos mokestis mokamas už kiekvieną dalyvį varžybų dieną registracijos metu. Mokesčio dydis priklauso nuo klasės, kurioje dalyvaujate:
- Hobby – 20 litų
- Sport – 25 litai
Antram ir vėlesniems tos pačios šeimos dalyviams taikoma 5 litų nuolaida registracijos mokesčiui.
Čempionato taškų skaičiavimas
Kiekvienas vairuotojas viso čempionato metu gali dalyvauti tik vienoje klasėje.
Kiekvienoje klasėje taškai skaičiuojami atskirai.
Taškų skaičius priklauso nuo etapo metu galutiniame rezultate užimtos vietos:
Vieta | Taškai |
1 | 40 |
2 | 36 |
3 | 32 |
4 | 28 |
5 | 24 |
6 | 22 |
7 | 20 |
8 | 18 |
9 | 16 |
10 | 14 |
11 | 12 |
12 | 10 |
13 | 9 |
14 | 8 |
15 | 7 |
16 | 6 |
17 | 5 |
18 | 4 |
19 | 3 |
20 | 2 |
Sumuojami keturių geriausių etapų pasiekti rezultatai. Laimi daugiausiai taškų surinkęs dalyvis. Nugalėtojui suteikiamas Lietuvos Respublikos čempiono vardas. Jeigu keli dalyviai surinko vienodą taškų skaičių, tuomet aukštesnę vietą užima tas, kuris etapų metu yra užėmęs aukštesnę vietą. Jeigu ir tokiu atveju lygiosios, tuomet lyginami ir prasčiausių etapų rezultatai.
Techniniai reikalavimai
Hobby klasė
Variklis | "540" tipo 27 vijų |
Padangos | bet kokios |
Svoris | Svoris ne mažiau nei 1500 g. be transponderio |
Kėbulas | Kėbulas bet koks, bet spoileris ne aukščiau kėbulo viršaus. Kėbulas gali būti sudarytas daugiausiai iš dviejų dalių - automodelio korpuso ir galinio sparno. Bet kokios kėbulo modifikacijos, keičiančios aerodinamines savybes, yra draudžiamos. Kėbule negali būti jokių papildomų skylių, išskyrus ertmes kėbulo tvirtinimui prie modelio važiuoklės bei antenai. |
Akumuliatoriai | Sub-C (NiMH arba NiCd). Modelyje gali buti ne daugiau nei 6 aukščiau aprašyti elementai, kurių bendra nominali įtampa ne didesnė, nei 7.2V. |
Važiuoklė | Jokia važiuoklės dalis (ratai, ašys ar kitos dalys) negali būti išsikišusios už kėbulo ribų. Draudžiama naudoti bet kokias papildomas priemonės, apsaugančias modelį nuo virtimo (pvz. elastiniai stiebai). Draudžiama naudoti betkokius papildomus važiuoklės elementus, įtakojančius automodelio aerodinamines savybes. Ratų ašys bei veržlės negali būti išsikišusios daugiau nei 2mm už rato gabaritų, žiūrint iš viršaus. |
Sport klasė
Variklis | "540" tipo 27 vijų: Monster Stock (Pro) arba Team Orion Core Stock RS (Dyno tuned) |
Padangos | guminės: HPI Advan Carpet arba Take-Off Padangas leidžiama tepti sukibimą su danga gerinančiais priedais, jei jie yra bekvapiai (odorless). |
Svoris | Svoris ne mažiau nei 1500 g. be transponderio |
Kėbulas | Kėbulas bet koks, bet spoileris ne aukščiau kėbulo viršaus. Kėbulas gali būti sudarytas daugiausiai iš dviejų dalių - automodelio korpuso ir galinio sparno. Bet kokios kėbulo modifikacijos, keičiančios aerodinamines savybes, yra draudžiamos. Kėbule negali būti jokių papildomų skylių, išskyrus ertmes kėbulo tvirtinimui prie modelio važiuoklės bei antenai. Kėbulas turi būti iškirptas gamintojo numatytose vietose (šonuose bei priekyje ties slenksčių/priekinio spoilerio apatine juosta, gale iki buferio apatinės dalies). |
Akumuliatoriai | Sub-C (NiMH arba NiCd). Modelyje gali buti ne daugiau nei 6 aukščiau aprašyti elementai, kurių bendra nominali įtampa ne didesnė, nei 7.2V. |
Važiuoklė | Jokia važiuoklės dalis (ratai, ašys ar kitos dalys) negali būti išsikišusios už kėbulo ribų. Draudžiama naudoti bet kokias papildomas priemonės, apsaugančias modelį nuo virtimo (pvz. elastiniai stiebai). Draudžiama naudoti betkokius papildomus važiuoklės elementus, įtakojančius automodelio aerodinamines savybes. Ratų ašys bei veržlės negali būti išsikišusios daugiau nei 2mm už rato gabaritų, žiūrint iš viršaus. |
Čempionato tvarkaraštis
2005.12.17 Vilniuje
2006.01.21 Kaune
2006.02.18 Vilniuje (Dėmesio - pasikeitė šio etapo data)
2006.03.18 Kaune
2006.04.22 Vilniuje
Pastaba: Renginio organizatoriai pasilieka teisę keisti tvarkaraštį.
Organizatoriai
- Lietuvos radijo bangomis valdomų automodelių sporto asociacija
- Klubas „RC-Hobby“